Salmentarako Baldintza Orokor hauek (aurrerantzean, “baldintza orokorrak”) tokiko merkatariek (aurrerantzean, “saltzailea/k”) bezeroekin (aurrerantzean, “erabiltzailea/k”) online erosketak egiteko PATIOKO BENTA web plataformaren bitartez egiten duten produktuen salmenta arautzen duten terminoak eta baldintzak ezartzen dituzte; plataformaren domeinuaren izena www.patiokobenta.eus
da (hemendik aurrera, “plataforma”).
Plataformaren titularra CBT Comunicación y Multimedia S.L. da eta salmentak online egiteko tresna teknologiko bat eskaintzen du. Tresna horretan, “Marketplace” gisa, Barrundiako udalak saltzaileen eskura jartzen du eta aukera ematen die plataforman ostatatutako banakako gune bat edo online denda bat izateko (hemendik aurrera, “online denda/k”), haien produktuak eskaintzeko eta saltzeko.
Horren ondorioz, plataformara sartzean eta online denda batean erosketa bat egitean, erabiltzailea ez da zuzenean Barrundiako Udalarekin kontratatzen ari, online dendaren titular den saltzailearekin baizik. Barrundiako Udalaren jarduera, nolanahi ere, saltzailearen eta erabiltzailearen arteko bitartekaritza lanak egitea baino ez da, plataforma bidezko transakzioak ahalbidetuz.
Testuinguru honetan, baldintza orokorrak erabiltzaileei informazio argia, ulergarria, zalantzarik gabea eta egiazkoa emateko idatzi dira, modu iraunkorrean, errazean eta doan, dagokion saltzaileak produktuak online denda bakoitzaren bitartez saltzea arautzen duten baldintzei buruz.
Erabiltzaileei jakinarazten zaie online denda bakoitzean egindako salmenta eskaintzen arduraduna denda horretan behar bezala identifikatuta agertzen den saltzailea dela.
Erosketa bat PATIOKO BENTAn egiteko bi modu daude: bat erabiltzaile erregistratu gisa eta bestea gonbidatu gisa.
Lehenengo kasuan, dagokion formularioa bete beharko da erabiltzailearen datu pertsonalekin. Erregistro horrek aukera emango dio (i) erabiltzaileari eremu pribatura sartzeko “Nire kontua” atalaren bidez; (ii) ondoren datuak aldatzeko, eguneratuta edukitzeko; (iii) erosketak kudeatzeko; eta (iv) sustapen eta eskaintza bereziak izateko, halakorik dagoenean.
Erregistroa amaitu aurretik, erabiltzaileak nahitaez onartu beharko ditu baldintza orokorrak; bestela, prozesua ez da osatuko eta, beraz, ezingo da erregistratutako erabiltzaile bihurtu. Behin erregistroa amaituta, nahi beste aldiz sartu ahal izango zara eremu pribatura (“Nire kontua” atalean dago eskuragarri), eta erabiltzaile-izena edo helbide elektronikoa eta pasahitz pertsonala sartu beharko dituzu.
Erregistratu nahi ez duten erabiltzaileentzat, aukera dago erosketa gonbidatu gisa egiteko erregistratu beharrik gabe. Erosketa formalizatzeko orduan bakarrik eman beharko dituzu zure datuak. Erosketa formalizatzeko orduan bakarrik eman beharko dituzu zure datuak, datu horiek geroko erosketetarako gorde gabe. Kasu horretan ere, nahitaezkoa izango da baldintza orokorrak onartzea erosketa egiteko unean.
Erregistratu nahi ez duten erabiltzaileentzat, aukera dago erosketa gonbidatu gisa egiteko erregistratu beharrik gabe. Erosketa formalizatzeko orduan bakarrik eman beharko dituzu zure datuak. Erosketa formalizatzeko orduan bakarrik eman beharko dituzu zure datuak, datu horiek geroko erosketetarako gorde gabe. Kasu horretan ere, nahitaezkoa izango da baldintza orokorrak onartzea erosketa egiteko unean.
Nolanahi ere, erosketa prozesua oso erraza da; izan ere, erabiltzaileak online denda bakoitzean erosi nahi d(it)uen produktua(k) aukeratu, produktu kopurua zehaztu eta erosketa organ gehitu besterik ez du egin behar. Produktu bakoitza hautatzean, horri buruzko informazio zehatza bistaratuko da:
Plataformaren bitartez egindako erosketen ordainketa kreditu edo zordunketa txartelaren (Visa, MasterCard eta American Express) bidez egiaztatu ahal izango da. Aukeratutako ordainbideak gasturen bat eraginez gero, erabiltzailearen kontura baino ez da izango.
Kreditu- edo zordunketa-txartelaren bidez egindako ordainketa guztiak txarteletako datuak enkriptatzen dituen ordainketa-pasabide seguru baten bidez egiten dira.
Ordainketa pasabide horren bidez egitean, banku-sistemak eragiketaren baimena eskatuko du kode pertsonal baten edo autentifikatzeko beste sistema batzuen bidez. Autentifikazio hori baieztatzen bada bakarrik egingo da eragiketa. Bestela, transakzioa atzera botako da.
Aplikatzekoa den legedian xedatutakoaren arabera, erosketa baten zenbatekoa iruzurrez edo bidegabeki kargatu bada ordainketa txartelaren zenbakia erabiliz, txartelaren titular den erabiltzaileak kargua berehala deuseztatzeko eskatu ahal izango du. Kasu horretan, saltzailearen eta txartelaren titular den erabiltzailearen kontuetan zordunketari eta berrordainketari dagozkion idatzoharrak ahalik eta lasterren egingo dira.
Hala ere, txartelaren titular den erabiltzaileak egin badu erosketa eta itzultzeko eskakizuna ez bada atzera egiteko edo suntsiarazteko eskubidea baliatzearen ondorio, erabiltzaileak ezeztatze horren ondorioz sortutako kalte-galerak ordaindu beharko dizkio saltzaileari.
Funtsezkoa da eskaera guztia ondo berrikustea ordainketa egin aurretik, sistemak ez baitu aukerarik ematen geroago aldatzeko edo ezeztatzeko.
Salmentaren eremu geografikoak munduko edozein leku hartzen badu ere, bidalketa Arabako Lautadan bakarrik egin ahal izango da.
Online dendetan eskaintzen diren artikuluek izakinen mugak dituzte. Saltzaileak ezin badu hornitu erabiltzaileak erositako produktua, eskuragarri ez dagoelako edo stockik ez duelako, erabiltzaileari eskuragarritasun falta horren berri emango zaio erosketa amaitu aurretik, produktuaren fitxan bertan. Beraz, saltzailearen ardura da online dendan salgai dituen produktuen stocka eguneratuta edukitzea.
Eskaera jaso ondoren stocka hausten bada, gertaeraren berri emango zaio erabiltzaileari, eta ahalik eta lasterren itzuliko zaio zenbatekoa.
Establezimendu bakoitza arduratuko da eskaintzen dituen eskaerak kudeatzeaz eta PATIOKO BENTAn eskaintzen dituen produktuak emateaz. Zerbitzu hau arina eta fidagarria izan beharko du, eta produktuak arretaz jaso eta entregatu beharko ditu, kontsumitzailearengan konfiantza sortuz.
Eskaerak Patioko Bentako leihatiletan entregatu ahal izango dira, etxez etxeko banaketa-zerbitzuaren bidez edo Barrundiako ekoizleen instalazioetan bertan.
Plataformak mezu elektroniko bat bidaltzen dio erosleari eskaera bat egiten duenean baieztapen gisa, eta beste bat dendan jasotzeko prest dagoenean edo bidali dutenean.
Hau da, establezimenduak eskaera prest duenean, plataforman “osatu” gisa markatuko du, eta horrek automatikoki bidaliko dio mezu elektroniko bat erosleari, eskaera prest dagoela jakinarazteko.
Establezimenduaren ardura izango da plataforman produktu bakoitzaren egoera aldatzea, horrek aukera emango baitu eskaera guztien egoera denbora errealean eta unean bertan ikusteko, eta funtsezko tresna izango da ordainketa eta itzulketak kudeatzeko, halakorik balego.
Salgaietakoren bat dendan jasotzeko bakarrik bada, eskaera guztia dendan bertan jaso beharko da. Gauza bera gertatzen da etxera bidaltzearekin. Eskaera bakoitzak entregatzeko modu bakarra izan behar du. Produktuak konbinatu nahi izanez gero, bi eskaera egin beharko dira
Eskaera saltokian entregatzen denean, eskaera jasotzeko prest egon beharko da, eskaera jasotzen denetik gehienez 24 orduko epean. Erosleak gehienez 7 egun balioduneko epean jaso beharko du bere eskaera, freskoen eta/edo galkorren produktuak izan ezik, horiek gehienez 24 ordukoak izango baitira, produktuak galkorrak direlako.
Eskaerak prestatzeko epeak behin eta berriz atzeratzen badira, akordioa hutsaldu ahal izango da, hori justifikatzen duen kanpoko arrazoirik ez badago.
Epeak zenbatzeari dagokionez, egun baliodunak hartuko dira kontuan, hau da, Espainiako Erresuman larunbatak, igandeak eta nazio-mailako jaiegunak, eta Barrundiako tokiko jaiegunak.
Eskaera edozein unetan aurkeztu ahal izango da 12:00etatik 14:00etara (jaiegunetan izan ezik), eta hartu-agiriaren sinadura edo emate-agiria aurkeztu beharko da.
Erabiltzaileak ezarritako ordutegi-lehentasuna errespetatuz entregatuko dira produktuak; horrela, entregatzeko unean erabiltzailea etxetik kanpo balego, operadore logistikoarekin harremanetan jarri beharko da entrega berriaren eguna eta ordua adosteko. Saltzailea ez da izango banaketa egiteko ahalegina egiten den unean erabiltzailea ez agertzearen ondorioz gertatzen diren atzerapenen erantzulea. Horregatik, horrelako arazoak saihesteko, erabiltzaileei gomendatzen zaie entregatzeko helbide bat eta entregatzeko lehentasuna (goizez, arratsaldez) ematea, eskaera jasotzeko moduan egon daitezen. Artikuluen gaineko erantzukizuna erabiltzaileari bideratuko zaio eskaera entregatzen den unean.
Saltzaile bakoitzak merkaturatzen dituen produktuak biltegiratu eta biltegiratzeaz arduratu beharko du, produktuen egoera ona bermatuko duten jardunbide eta metodo onenekin bat etorriz. Era berean, saltzaileek ez dute inolako aldaketarik egingo jatorrizko produktuetan eta saltzeko eskainitakoetan, ez eta enbalajeetan ere. Era berean, konpromisoa hartuko dute produktuek izan ditzaketen marka, etiketa, zenbaki edo bestelako identifikazio-bitartekoak ez aldatzeko, kentzeko edo manipulatzeko, eta sor dezaketen edozein kalte edo izen txarren erantzule izango dira.
Bestalde, saltzaile bakoitzak produktua behar bezala enbalatuta eta etiketatuta prestatu beharko du, eta enbalajeek, erraz irakurtzeko moduan, dituzten produktuak behar bezala identifikatzeko behar diren inskripzio guztiak izan beharko dituzte, eta, nolanahi ere, merkaturatzen dituzten produktuen egoera onaren erantzule izango dira. Horrela, plataformari atxikitako saltzaileek merkaturatzen dituzten produktuen izaera eta ezaugarriak kontuan hartuta, salgaia enbalaje egokietan jartzea izango da salgai bakoitzaren erantzukizuna, banaketan eta zamalanetan jasan dezaketen edozein kalte edo degradazio saihesteko.
Saltzaileak plataforman markatutako entrega-datak zehaztuko du salmenten kobrantza-data eta bezeroak produktua itzuli ahal izateko izango duen denbora-epearen hasiera.
Gaur egungo salmentaren eremu geografikoak Espainia osorik hartzen badu ere, bidalketa Arabako Lautadan bakarrik egin ahal izango da.
Online dendetan dauden prezioak eurotan egongo dira. Erabiltzaileak ordaindu beharreko azken zenbatekoa produktu bakoitzaren fitxan agertuko da, eta Balio Erantsiaren gaineko Zerga (BEZ) sartuta izango du beti, une bakoitzean indarrean dagoen tasaren arabera, baita dagozkion gainerako zergak ere.
Saltzaileek online dendan eskaintzen diren produktuak edozein unetan eta aldez aurretik jakinarazi gabe aldatzeko eskubidea izango dute, baita salmenta prezioak eta gainerako baldintzak edo sustapenak ere. Nolanahi ere, erosketa egiteko unean indarrean dauden baldintzak aplikatuko dira.
Sustapen kodeak sustapen bakoitzerako argitaratzen diren termino eta baldintzen arabera erabili ahal izango dira. Sustapen kodeak online denetan baino ezin izango dira erabili.
Online dendaren bitartez eskaintzen diren produktuak legez ezarritako bermeei atxikitzen zaizkie. Hori dela eta, saltzaile bakoitzak honela erantzungo du adostasun ezaren aurrean:
Saltzaileak bi urteko epean erantzungo du adostasun ezaren aurrean, produktuak entregatzen direnetik zenbatzen hasita.
Berme horretatik kanpo geratzen dira produktu kontsumigarriak edo galkorrak, baita erabilera edo manipulazio desegokiak eragindako hutsak ere.
Zentzu horretan, kontsumitzaile eta erabiltzaileen arloan aplikatzekoa den legedian xedatutakoari jarraikiz, produktuak kontratuarekin bat datozela ulertuko da, baldin eta jarraian adieraziko diren baldintza guztiak betetzen badira, salbu eta kasuaren inguruabarrengatik horietako bat ezin bada aplikatu:
Kontratu batean atzera egiteko eskubidea kontsumitzaile eta erabiltzaile orok duen ahalmena da; hain zuzen ere, egindako kontratua indarrik gabe uzteko ahalmena, eta beste alderdi kontratugileari horren berri eman behar dio eskubide hori baliatzeko ezarritako epean, erabakia justifikatu behar izan gabe eta inolako zigorrik gabe. Azken batean, eskaera justifikaziorik eman behar izan gabe itzultzeko aukera da.
Erabiltzaileak 14 egun naturaleko epea izango du eskaera jasotzen duenetik atzera egiteko eskubidea baliatzeko, hau da, erosi duen produktua itzultzeko.
ontsumitzaile eta erabiltzaileen arloan aplikatzekoa den legedian xedatutakoaren arabera, ez da atzera egiteko eskubidea aplikatuko honako kasu hauetan:
Baldin eta (i) itzulitako produktuak EROSLEARI egotz dakiokeen narriadura edo kalteren bat badu erosleak produktuaren izaera, ezaugarriak edo funtzionamendua ezartzeko beharrezkoa ez den manipulazio bat egitearen ondorioz; edo (ii) produktua ez bada osorik itzultzen, erosleari dagokio produktuaren balio murrizketa bere gain hartzea eta, kasuan kasu, ordaindutako zenbatekoa itzultzea ezinezkoa izatera irits liteke. Kasu horietan, egoera horren berri emango zaio erosleari posta elektronikoz, gehienez ere 15 egun naturaleko epean.
Nolanahi ere, dendak ez du bere gain hartuko inolako erantzukizunik eroslearen instalazioetan dagoen bitartean artikulua zaintzeko edo gordailutzeko.
Produktu akastunen kasuan, produktua kontratuarekin bat ez badator edo tarak edo akatsak baditu, erosleak produktua konpontzea edo ordeztea eska dezake, bi aukeretako bat objektiboki ezinezkoa edo neurrigabea denean izan ezik. Produktua konpontzea eta ordeztea doakoak izango dira eroslearentzat, bidalketa-gastuak barne, bai eta, hala badagokio, horretarako behar diren eskulanarekin eta materialekin lotutako kostuak ere.
Produkturen bat kontratuarekin bat ez badator eta/edo tararen bat edo akatsen bat aurkezten badu, erosleak ahalik eta lasterren jakinarazi ahal izango du.
Jakinarazpen horri erantzuteko, mezu elektroniko bat bidaliko zaio erosleari, gorabehera konpontzeko, eta Baldintza Orokorretan ezarritako moduan artikulua itzuli dezan eskatuko zaio.
Behin dendak itzulketa jasotakoan, arretaz aztertuko da itzulitako artikulua, eta erosleari jakinaraziko zaio posta elektronikoz, gehienez ere 10 egun balioduneko epean, hura konpondu edo ordeztea bidezkoa den ala ez (eskatu bezala). Erantzuna baiezkoa bada, ahalik eta lasterren gauzatu beharko da.
Konponketa edo ordezkapena posible ez den kasuetan, erosleak kontratua suntsiarazteko edo prezioa jaisteko eskubidea izango du.
Erabiltzaileek iradokizunak, kexak eta erreklamazioak bidali ahal izango dituzte, helbide elektroniko honetara idatzita: info@patiokobenta.eus .
Online denda batean erosketa bat formalizatzeak saltzaileak bere datu pertsonalak tratatzea ekarriko du, saltzailearen erantzukizun esklusiboarekin, erosketa gauzatua kudeatzeko eta erositako produktuak entregatzeko, eta bere pribatutasun-politika propioari lotuta.
Ondorio horietarako, erosketa bat adierazitako moduan formalizatzean, erabiltzaileak onartzen du CBT Comunicación Multimedia S.L.k, tratamenduaren arduradun gisa eta Barrundiako Udalaren erantzukizunpean jardunez, bere datu pertsonalak saltzaileari lagatzea, eta ulertzen du lagapen hori transakzioa gauzatzeko eta erositako produktuak entregatzeko behar-beharrezkoak diren datuetara mugatzen dela, bai eta CBT Comunicación Multimedia S.L.k plataformaren bidez garatutako bitartekaritza-lanaren zati gisa ere.
Saltzaileak izango du, beti, produktuei eta online dendetan eskuragarri dagoen informazioari, prezioari, salmenta-baldintzei, salmenta-prozesuaren kudeaketari, entregari, fakturei edo bestelako zerga-betekizunei eta bermeei edo itzulketei buruzko edozein erantzukizun.
Barrundiako Udalak, bere bitartekotza-lana aintzat hartuta, saltzaileek eta erabiltzaileek negoziatu eta transakzioak egin ahal izateko gune bat eskaini besterik ez du egiten. Barrundiako Udala ez da bi alderdiek formalizatzen duten kontratuaren parte, ez du inolako erantzukizunik hartzen, eta ez du saltzailearen ordezkari gisa jarduten.
PATIOKO BENTA Marketplace plataforma eta bere edukiak, dela programazioa, dela datu-baseak, testuak, irudiak, soinuak, animazioak edo ikus-entzunezkoak, dela egitura, antolaketa, antolaera eta diseinua, Barrundiako Udalaren edo hirugarrenen jabetza esklusiboak dira, eta jabetza intelektualari eta, hala badagokio, industrialari buruzko nazioarteko legeriak eta tratatuek babesten dituzte.
Aurrekoan ez dira sartuko establezimenduek sartutako edo emandako datuak eta edozein eduki, horien erantzukizuna eta eskubideak establezimenduei bakarrik baitagozkie.
Debekatuta dago paragrafo honen hasieran adierazitako elementuak legearen aurka erabiltzea edo ustiatzea, baita jendaurrean erreproduzitzea, eraldatzea, banatzea edo jakinaraztea ere, titularren berariazko baimen idatzirik gabe, baldintza horien arabera Marketplace plataformaren zerbitzuak erabiltzeko beharrezkoak diren erabilerak izan ezik.
Aurreko hori urratuz gero, dagozkion akzio zibil edo penalak gauzatuko dira, eta eragindako kalte-galeren erreklamazioa egingo da.
Baldintza orokorrak aldatzera behartzen duten lege aldaketak gerta daitezke. Nolanahi ere, balizko aldaketek ez dute atzeraeraginik izango aldez aurretik kontratatutako produktuetan.
Plataformara sartzen den bakoitzean indarrean dauden Baldintza Orokorrak irakurtzea gomendatzen zaio erabiltzaileari eta, nolanahi ere, online denda batean erosketa bat egin nahi duen guztietan, libreki erabaki dezan erabiltzen jarraitu nahi duen edo erosketak egin nahi dituen ere.
Nolanahi ere, erosketa bakoitza egiteko unean indarrean leudekeen baldintza orokorrak izango dira aplikatu beharrekoak.
Online dendeen bidez garatutako jarduera merkataritza elektronikoaren, kontsumitzaileen eta eroslearen babesaren eta datu pertsonalen babesaren arloan aplikatzekoa den Europako eta Espainiako indarreko legeriaren mende dago.
Erosleen eta saltzaileen artean sortzen den edozein eztabaida edo gatazka eskumena duten epaitegi eta auzitegietan bideratuko da, Espainiako araudiak prozesu-arloan ezartzen duenarekin bat etorriz.
Halaber, jakinarazten dizugu Zuzenbidean aukera duzula Europar Batasunaren online auziak ebazteko plataformara jotzeko, esteka honen bidez: https://ec.europa.eu/consumers/odr/